Wyobraź sobie sytuację, w której chcesz przekazać ważną informację swoim bliskim czy znajomym, ale nikt Cię nie słyszy ani nie widzi. Próbujesz dotrzeć do nich na różne sposoby - krzycząc, skacząc, machając, pisząc tekst na kartce, być może używasz megafonu czy mikrofonu, ale wszystko zawodzi. Podobnie jest z firmą i docieraniem do potencjalnych nabywców. Co z tego, że masz w zanadrzu najkorzystniejszą propozycję na rynku, najlepszy możliwy produkt czy najbardziej profesjonalne usługi, jeżeli nikt o tym nie wie?
Nie widząc Twojej oferty - nie jestem w stanie z niej skorzystać.
Ten krótki, aczkolwiek wymowny przykład powinien Ci uświadomić, drogi Czytelniku, jak istotna jest promocja, a ściślej rzecz ujmując - pozycjonowanie strony Twojej firmy. Jakim sposobem możesz wybić się ponad konkurencję i umieścić swoją witrynę ponad inne strony?
Co możesz zrobić, żeby Twoja strona była tą najczęściej klikaną, najszybciej znajdowaną w wyszukiwarce Google? Jak zachęcić treścią swojej witryny na tyle, by sama w sobie była atrakcyjną formą marketingu?
Odpowiedzią na te pytania i potrzeby jest pozycjonowanie strony internetowej. Jest to nic innego jak osiąganie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Pod pojęciem "najlepszej pozycji" kryją się takie cechy jak widoczność linku, wysokość w wyszukiwarce naszej firmy oraz stabilna pozycja. Logiczne zatem jest, że najlepszą sytuacją będzie wypozycjonowanie linku do naszej strony internetowej w miejscach od 1 do 4. Jednak poza uzyskaniem czołowej lokaty dobrze by było, żebyśmy się na niej "zakotwiczyli" - klienci przyzwyczajeni, że nasza firma jest na drugim miejscu, wpadliby w niemałą konsternację, gdybyśmy w ciągu tygodnia spadli z 2 pozycji na pierwszej stronie aż do 9 pozycji na trzeciej stronie.
Szczególnym pozycjonowaniem jest tzw. pozycjonowanie lokalne firmy. Jest to promowanie strony wśród potencjalnych klientów znajdujących się w okolicy przedsiębiorstwa. To doskonałe rozwiązanie dla firm usługowych, np. restauracji, zakładów fryzjerskich czy mechaników, którym nie potrzeba rozgłosu ogólnokrajowego, a jedynie w promieniu najbliższych 20-25 km. Pozwala ona nie tylko do precyzyjniejszego trafiania w target naszych usług, ale również zaoszczędzić funduszy przeznaczonych na reklamę. Dlatego istotne jest dobranie odpowiednich środków i słów kluczowych do skutecznego i trwałego wypozycjonowania firmy w Google. Podstawowymi narzędziami do uzyskania jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce są:
SEM w tłumaczeniu na język polski to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Rozumiemy przez to szeroki zakres działań promocyjnych, których zadaniem jest wyróżnienie firmy w internecie i wynikach wyszukiwania. Takie działania wspomagamy różnymi środkami - od płatnego zwiększania zasięgu przez stosowanie słów kluczowych aż do tworzenia tzw. "precli", czyli tekstów naszpikowanych słownictwem i frazami bezpośrednio związanych z naszą branżą. Rynek narzędzi związanych z SEM rozwija się tak prężnie, że nie ma sensu ich katalogować - za dzień czy dwa musielibyśmy aktualizować dane o kolejne produkty.
Co do zasady, przyjmuje się marketingową zależność:
SEO to tłumacząc na język polski, optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych. Pod pojęciem SEO kryją się zabiegi zmierzające do "wyciągnięcia" naszej strony w górę poprzez nasycanie jej słowami i frazami kluczowymi. Jako słowa kluczowe rozumiemy taki zasób słownictwa, który najczęściej wpisujemy w pasku wyszukiwania Google. Przykładowo, zabiegiem SEO dla hurtowni części samochodowych byłoby opisywanie części z wyszukiwanych fraz np. nazwa części + marka/model samochodu. Często stawia się znak równości między SEO a pozycjonowaniem, lecz jest to błąd. SEO to tylko część składowa procesu pozycjonowania - na dodatek jest to dość żmudna i długofalowa czynność, która przyniesie rezultaty dopiero po pewnym czasie. Przed pracami nad optymalizacją strony, należy wykonać rzetelny audyt SEO.
PPC to akronim tłumaczony jako "płatność za kliknięcie". Jest to strategiczne narzędzie stosowana przy launchingach, kampaniach, eventach, promocjach czy wydarzeniach, bowiem łatwo, szybko i elastycznie możemy przekazać pożądaną przez nas informację. Osoba, która decyduje się na zakup PPC płaci za każde kliknięcie w baner swojej strony, nie za jego wyświetlenie. Stanowi to o tyle istotną różnicę, że firmom zajmującym się PPC będzie zależało na widoczności tego linka, za który otrzymają wynagrodzenie. Przykładem PPC są linki sponsorowane celowo umieszczane na górze wyszukiwań Google - tak, aby, jak największa ilość kliknięć generowała dochody.
Mając wiedzę teoretyczną jak pozycjonować stronę, pozwól, że wprowadzimy ją specjalnie dla Ciebie w praktykę.
Zaufaj naszym sprawdzonym metodom i jeszcze dziś skontaktuj się po wycenę promocji swojej firmy.
Gwarantujemy, że nasze usługi wypromują Twoją firmę i w krótkim odstępie czasowym dotrzemy do szerokiego grona odbiorców.
Agencja Reklamowa
SATOO.PL
782 57 57 80
kontakt@satoo.pl
Agencja Reklamowa
SATOO.PL 2018-2020
tel: +48 782 57 57 80
| kontakt@satoo.pl |
NIP: 5542787921