kontakt@satoo.pl

       +48 782 57 57 80

Icon Facebook

Reklama w Social Mediach stale zyskuje na popularności, a obecnie wiele osób korzysta z niej jako podstawowego źródła reklamowego. Posiada ona bardzo wiele korzyści, do których można zaliczyć łatwość uruchomienia kampanii czy niską cenę i możliwość targetowania odbiorców. Z tego rozwiązania korzystają również największe światowe marki, co najlepiej obrazuje skuteczność reklamy w Social Mediach. Niestety wiele osób ma jeszcze pewne obawy związane z tym sposobem reklamowania się co jest całkowicie niesłuszne i bezpodstawne. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania — czym jest reklama w Social Mediach, jakie korzyści płyną z reklamowania się na portalach społecznościowych oraz czy warto zdecydować się na taki typ reklamy. Podajemy również ciekawe informacje porady oraz wskazówki, które sprawią, że reklama będzie jeszcze bardziej skuteczna.

 

Czym jest reklama w Social Mediach?

 

Reklama w Social Mediach to reklama emitowana na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Ma ona charakter typowy dla standardowych materiałów danego serwisu społecznościowego. Są one opatrywane adnotacją “reklama” lub “ materiał sponsorowany”. Niektórzy użytkownicy nie dostrzegają różnicy między reklamami a normalnymi psotami i wpisami. Reklama taka może mieć różne formy. Zalicza się do nich np. reklama graficzna, materiały video czy pokazy slajdów złożone z kilku grafik. Reklama internetowa posiada różne formy rozliczenia. Najpopularniejszą jest rozliczanie za wyświetlenia reklamy, choć często spotyka się również rozliczenie za kliknięcie w reklamę. Z prezentowania się w Social Mediach korzysta wiele dużych korporacji i globalnych marek, średnich firm czy osób prywatnych. Reklama taka jest możliwa na wszystkich największych portalach społecznościowych, co daje bardzo wiele możliwości. Z takiego sposobu promocji może skorzystać każda osoba, bez względu na umiejętności czy zasobność portfela. Reklamę w Social Mediach możemy przeprowadzać samodzielnie lub skorzystać z pomocy agencji marketingowych. Managery reklam na konkretnych portalach są intuicyjne, a liczne oferty agencji reklamowych również dają duże możliwości. Reklamy w Social Mediach możemy również używać zamiennie lub jako uzupełnienie wraz z innymi sposobami reklamowymi.

 

Korzyści reklamy w Mediach społecznościowych?

 

Plusów, które posiada reklama w Social Mediach, jest wiele i warto z nich korzystać. Pierwszy z nich to możliwość targetowania, czyli określania grupy docelowej odbiorców. Każdy serwis społecznościowy prowadzi statystyki na temat swoich użytkowników. Dzięki temu tworząc reklamę w managerze reklam, możemy wybrać, komu zostanie ona wyświetlona. Do opcji, które możemy wybrać, należą m.in. wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, rodzaj aktywności na samym portalu czy sytuacja społeczna. W zależności od portalu opcji takich może być kilkadziesiąt, a nawet kilkaset. Daje to możliwość stworzenia idealnego klienta, który jest zainteresowany naszym produktem. Im bardziej zawęzimy profil i użyjemy więcej opcji, tym większe prawdopodobieństwo, że pozyskamy klienta i sprzedamy nasz produkt. Jeśli zależy nam na zwiększaniu popularności czy świadomość marki i jej zasięgu warto rozszerzać targetowanie. Dzięki określaniu grupy docelowej efektywnie wykorzystujemy budżet, reklamując się tylko w grupie osób, które są już wstępnie zainteresowaną daną branżą. Dzięki temu nie tracimy pieniędzy na reklamę tuszu do rzęs mężczyznom czy pilarek kobietom.

 

Do korzyści reklamy w Social mediach możemy również zaliczyć atrakcyjną stronę finansową. W cenie kilku złotych możemy dotrzeć do kilkuset odbiorców, co jest bardzo korzystne i opłacalne. Konkurencyjne ceny za uzyskanie jednego wyświetlenia są również ciekawą alternatywą np. dla reklamy w tv czy na billboardach lub poprzez ulotki. Dużym plusem jest ogromny zasięg taniej reklamy. Bez problemu znajdziemy wielu odbiorców przy targetowaniu — nawet tym wąskim. Będziemy mogli również zaplanować kampanię globalną krajową czy lokalną określając ścisły teren, na którym zostanie wyemitowana reklama. Tym, co wyróżnia reklamę w Social Mediach, jest również jej elastyczność. Bez problemu będziemy mogli zaprezentować produkty oraz usługi o konkretnym profilu. W razie potrzeby umieścimy filmik reklamowy, a jeśli sprzedajemy np. eleganckie koszulki, to wrzucimy ich zdjęcie na Instagrama, który jest “specjalistą” od reklamy graficznej i zdjęć.

 

Czy warto być w Social Mediach? Zdecydowanie tak!

 

Reklamowanie się w Social Mediach ma bardzo wiele plusów i korzyści. Możemy wykorzystać je zarówno gdy prowadzimy mały biznes, jesteśmy osobami prywatnymi lub dużymi markami globalnymi. Reklama taka daje spore możliwości dostosowania promocji do swoich potrzeb. Reklama w Social Mediach została już przetestowana przez wielu użytkowników, co eliminuje ryzyko niepowodzenia. Dobrym ruchem będzie również przetestowanie kilku rodzajów reklamy w Social Mediach na różnych portalach. Jeśli których typ reklamy będzie się wyróżniał, będziemy mogli zwiększyć sumy i rozpocząć typową kampanię reklamową. Portale społecznościowe posiadają bardzo wielu użytkowników, a liczby te opiewają na miliony. Wiele osób z chęcią dokonuje zakupów w internecie, dzięki czemu Social Media, są jednym z najlepszych miejsc na reklamowanie się w sieci. Korzyścią jest również jasny system rozliczania się i możliwość określenia budżetu reklamowego, dzięki czemu nie zapłacimy więcej, niż zaplanowaliśmy to przed rozpoczęciem emisji.

 

Zobacz naszą ofertę obsługi i reklamy na mediach społecznościowych.

 

Reklama w Social Mediach. Czym jest i dlaczego warto?

21 sierpnia 2019
.

Agencja Reklamowa

SATOO.PL

782 57 57 80

kontakt@satoo.pl

Icon Facebook

Agencja Reklamowa

SATOO.PL  2018-2020

tel: +48 782 57 57 80 

| kontakt@satoo.pl |

NIP: 5542787921

Tanie wizytówki online

Ulotki promocyjne

Roll up reklamowy

Regulamin

Polityka prywatności

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Szybki kontakt: