Reklama w Social Mediach stale zyskuje na popularności, a obecnie wiele osób korzysta z niej jako podstawowego źródła reklamowego. Posiada ona bardzo wiele korzyści, do których można zaliczyć łatwość uruchomienia kampanii czy niską cenę i możliwość targetowania odbiorców. Z tego rozwiązania korzystają również największe światowe marki, co najlepiej obrazuje skuteczność reklamy w Social Mediach. Niestety wiele osób ma jeszcze pewne obawy związane z tym sposobem reklamowania się co jest całkowicie niesłuszne i bezpodstawne. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania — czym jest reklama w Social Mediach, jakie korzyści płyną z reklamowania się na portalach społecznościowych oraz czy warto zdecydować się na taki typ reklamy. Podajemy również ciekawe informacje porady oraz wskazówki, które sprawią, że reklama będzie jeszcze bardziej skuteczna.
Reklama w Social Mediach to reklama emitowana na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Ma ona charakter typowy dla standardowych materiałów danego serwisu społecznościowego. Są one opatrywane adnotacją “reklama” lub “ materiał sponsorowany”. Niektórzy użytkownicy nie dostrzegają różnicy między reklamami a normalnymi psotami i wpisami. Reklama taka może mieć różne formy. Zalicza się do nich np. reklama graficzna, materiały video czy pokazy slajdów złożone z kilku grafik. Reklama internetowa posiada różne formy rozliczenia. Najpopularniejszą jest rozliczanie za wyświetlenia reklamy, choć często spotyka się również rozliczenie za kliknięcie w reklamę. Z prezentowania się w Social Mediach korzysta wiele dużych korporacji i globalnych marek, średnich firm czy osób prywatnych. Reklama taka jest możliwa na wszystkich największych portalach społecznościowych, co daje bardzo wiele możliwości. Z takiego sposobu promocji może skorzystać każda osoba, bez względu na umiejętności czy zasobność portfela. Reklamę w Social Mediach możemy przeprowadzać samodzielnie lub skorzystać z pomocy agencji marketingowych. Managery reklam na konkretnych portalach są intuicyjne, a liczne oferty agencji reklamowych również dają duże możliwości. Reklamy w Social Mediach możemy również używać zamiennie lub jako uzupełnienie wraz z innymi sposobami reklamowymi.
Plusów, które posiada reklama w Social Mediach, jest wiele i warto z nich korzystać. Pierwszy z nich to możliwość targetowania, czyli określania grupy docelowej odbiorców. Każdy serwis społecznościowy prowadzi statystyki na temat swoich użytkowników. Dzięki temu tworząc reklamę w managerze reklam, możemy wybrać, komu zostanie ona wyświetlona. Do opcji, które możemy wybrać, należą m.in. wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, rodzaj aktywności na samym portalu czy sytuacja społeczna. W zależności od portalu opcji takich może być kilkadziesiąt, a nawet kilkaset. Daje to możliwość stworzenia idealnego klienta, który jest zainteresowany naszym produktem. Im bardziej zawęzimy profil i użyjemy więcej opcji, tym większe prawdopodobieństwo, że pozyskamy klienta i sprzedamy nasz produkt. Jeśli zależy nam na zwiększaniu popularności czy świadomość marki i jej zasięgu warto rozszerzać targetowanie. Dzięki określaniu grupy docelowej efektywnie wykorzystujemy budżet, reklamując się tylko w grupie osób, które są już wstępnie zainteresowaną daną branżą. Dzięki temu nie tracimy pieniędzy na reklamę tuszu do rzęs mężczyznom czy pilarek kobietom.
Do korzyści reklamy w Social mediach możemy również zaliczyć atrakcyjną stronę finansową. W cenie kilku złotych możemy dotrzeć do kilkuset odbiorców, co jest bardzo korzystne i opłacalne. Konkurencyjne ceny za uzyskanie jednego wyświetlenia są również ciekawą alternatywą np. dla reklamy w tv czy na billboardach lub poprzez ulotki. Dużym plusem jest ogromny zasięg taniej reklamy. Bez problemu znajdziemy wielu odbiorców przy targetowaniu — nawet tym wąskim. Będziemy mogli również zaplanować kampanię globalną krajową czy lokalną określając ścisły teren, na którym zostanie wyemitowana reklama. Tym, co wyróżnia reklamę w Social Mediach, jest również jej elastyczność. Bez problemu będziemy mogli zaprezentować produkty oraz usługi o konkretnym profilu. W razie potrzeby umieścimy filmik reklamowy, a jeśli sprzedajemy np. eleganckie koszulki, to wrzucimy ich zdjęcie na Instagrama, który jest “specjalistą” od reklamy graficznej i zdjęć.
Reklamowanie się w Social Mediach ma bardzo wiele plusów i korzyści. Możemy wykorzystać je zarówno gdy prowadzimy mały biznes, jesteśmy osobami prywatnymi lub dużymi markami globalnymi. Reklama taka daje spore możliwości dostosowania promocji do swoich potrzeb. Reklama w Social Mediach została już przetestowana przez wielu użytkowników, co eliminuje ryzyko niepowodzenia. Dobrym ruchem będzie również przetestowanie kilku rodzajów reklamy w Social Mediach na różnych portalach. Jeśli których typ reklamy będzie się wyróżniał, będziemy mogli zwiększyć sumy i rozpocząć typową kampanię reklamową. Portale społecznościowe posiadają bardzo wielu użytkowników, a liczby te opiewają na miliony. Wiele osób z chęcią dokonuje zakupów w internecie, dzięki czemu Social Media, są jednym z najlepszych miejsc na reklamowanie się w sieci. Korzyścią jest również jasny system rozliczania się i możliwość określenia budżetu reklamowego, dzięki czemu nie zapłacimy więcej, niż zaplanowaliśmy to przed rozpoczęciem emisji.
Studio graficzne
& agencja reklamowa
SATOO.PL 2018-2023
tel: +48 782 57 57 80
| kontakt@satoo.pl |
NIP: 5542787921
Social media:
@: kontakt@satoo.pl
T: 782 57 57 80
Studio graficzne
SATOO.PL