Standardowe rozmiary ulotek:
ulotki A7 [74x105 mm] - wielkość papierowej legitymacji szkolnej
ulotki A6 [105x148 mm] - wielkość kartki pocztowej
ulotki A5 [148x210 mm] - wielkość standardowego zeszytu szkolnego
ulotki A4 [210x297 mm] - wielkość standardowego bloku szkolnego lub kartki do drukarki
ulotki DL [99x210 mm] - wąski format idealny pod vouchery, zaproszenia, ulotki z cennikami np. usług lub menu
Dostępne formaty ulotek:
A7 [74x105 mm], A6 [105x148 mm], A5 [148x210 mm], A4 [210x297 mm] oraz ulotki DL [99x210 mm].
Zapytanie ofertowe
/ indywidualna wycena:
Mówiąc o ulotkach, skupmy się na początku na tym, co powinno być na nich napisane, a więc na tekście reklamowym. Typowy i bardzo dobrze sprawdzony schemat ulotki, która promuje konkretną ofertę jest następujący:
Korzyść dla klienta + obietnica + gwarancja
=
HASŁO,
które sprzedaje Twój produkt lub usługę.
Przykład hasła reklamowego, które stworzone zostało z wykorzystaniem tego prostego schematu jest następujący:
„Domowe obiady z dostawą do Twojej firmy w 30 minut lub zwrot pieniędzy!”
Kolejna sprawa to ograniczanie oferty w czasie – tego typu prosty zabieg sprawia, że klient czuje, że okazja może mu „uciec sprzed nosa” i chętniej podejmuje decyzję o skorzystaniu z oferty. Mając to na uwadze, warto pamiętać o tym, żeby na ulotce znajdowało się przypomnienie o ograniczonym czasie jej trwania, mowa tutaj np. o informacji takiej jak:
„Oferta obowiązuje tylko do […], aby z niej skorzystać, zadzwoń pod numer telefonu […]”
Mówiąc o samej treści ulotki, warto także podkreślić fakt, że nie może jej być zbyt dużo. Przekazujemy konkrety, stosujemy
wypunktowania, ramki i innego rodzaju wyróżniki, które znacznie ułatwiają przyswajanie treści
Ulotka nie składa się jednak tylko z tekstu, równie ważna jest także odpowiednia grafika, która jest bardzo często sporym wyzwaniem dla projektantów ulotek, niezwykle trudno jest bowiem stworzyć taką ulotkę, która zawiera odpowiednie proporcje pomiędzy tekstem, a grafiką. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że duża ilość elementów graficznych rozprasza uwagę, z kolei zbyt mała powoduje, że ulotka może być odebrana jako nieatrakcyjna i nieprofesjonalna. Odpowiednie proporcje mają więc tutaj ogromne znaczenie, podobnie jak to, na jaką oprawę graficzną się decydujemy.
Podstawową i bardzo często wykorzystywaną przez projektantów ulotek zależnością jest, że najciekawsze i najbardziej atrakcyjne dla odbiorców ulotki są obszary, gdzie umieszczone zostały ludzkie twarze – element ten tak silnie oddziałuje na potencjalnych klientów, że dostrzeżony on zostaje nawet wówczas kiedy jest niewielki lub zdominowany przez inne elementy grafiki. Informacje tą można wykorzystać, aby skupić uwagę odbiorcy na obszarze ulotki, na którym szczególnie zależy nadawcy. Umieszczenie komunikatu w obrębie atrakcyjnych dla odbiorcy elementów graficznych znacznie zwiększa szansę na skuteczność działania takiej ulotki, warto więc zwrócić odpowiednią uwagę na kwestie wizualne, które w połączeniu z dobrze skonstruowaną treścią są kluczem do stworzenia dobrego projektu.
Kolejna ważna sprawa związana jest ze spójnością kreacji graficznej z branżą, która jest reklamowana. Niestety wciąż dość często zdarza się sytuacja, kiedy np. niebieska oprawa graficzna ulotki wykorzystywana jest w branży spożywczej – jest to zupełnie nietrafione połączenie, które pokazuje, że osoba, która tworzyła taką ulotkę, zupełnie nie traktuje poważnie tego tematu. Kolory mają swoje znaczenie, tak samo jak odpowiednia jakość grafiki – pamiętajmy o tym, że musi być ona dobrej rozdzielczości. Słaba jakość zdjęć sprawia, że ulotka, a więc i sama oferta wydaje się być nieprofesjonalna i nieatrakcyjna.
Stworzenie projektu ulotki reklamowej, która nie wyląduje od razu w śmietniku, ale przyciągnie uwagę potencjalnego klienta, nie jest wcale łatwe, jednak z pewnością jest warte poświęcenia temu odpowiedniej uwagi. Dobra ulotka reklamowa przekłada się na konkretne korzyści, najważniejsze jednak to sprawić, żeby klient poczuł, że oferta, którą prezentuje ulotka jest stworzona właśnie dla niego i wymaga od niego podjęcia natychmiastowego działania. Wywołanie takie wrażenia powinno być głównym celem osób zajmujących się właśnie tą formą marketingu.
Już nie musisz się zastanawiać?
Ulotki reklamowe po mimo rozwoju internetu, cały czas biorą aktywny udział w reklamie. Można je spotkać na wystawach, targach, spotkaniach biznesowych, rozdawane na ulicy, wysyłane poczta polską, wrzucane do skrzynek, rozwożone przez handlowców i omawiane na spotkaniach. Mogą być dawane do ręki, czekać na stolikach i standach na osoby zainteresowane. Odpowiednio zaprojektowane przyciągną oko i zostana zapamiętane na długo.
Studio graficzne
& agencja reklamowa
SATOO.PL 2018-2023
tel: +48 782 57 57 80
| kontakt@satoo.pl |
NIP: 5542787921
Social media:
@: kontakt@satoo.pl
T: 782 57 57 80
Studio graficzne
SATOO.PL