Targetowanie to jeden z najistotniejszych powodów skuteczności i popularności reklamy internetowej. Możliwość określania precyzyjnie grupy odbiorców oraz komu zostanie wyświetlona nasza reklama, powoduje efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego oraz dużą skuteczność takich działań. Targetowanie dostępne jest we wszystkich istotnych systemach reklamowych takich jak Facebook Ads czy Google Ads. Dzięki nim możemy trafić prosto do klientów, którym chcemy sprzedać nasz produkt i nie tracić czasu na emitowanie reklam przypadkowym odbiorcom. Czym zatem jest targetowanie? Dlaczego jest takie skuteczne? Dlaczego warto poświęcić wiele uwagi właśnie określaniu grupy docelowej? Odpowiedzi na te pytania, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy poniżej.
Targetowanie to możliwość określenia grupy docelowej odbiorców. Jest ono dostępne we wszystkich liczących się systemach reklamy internetowej. Dzięki targetowaniu możemy zdecydować, kto zobaczy naszą reklamę i komu zostanie ona wyświetlona. W zależeć od danego systemu reklamowego mamy kilkadziesiąt lub nawet kilkaset opcji wyboru.
Zaliczają się do nich takie parametry jak wiek, płeć, lokalizacja, sytuacja zawodowa, sytuacja społeczna, aktywność na portalu czy zainteresowania. Na podstawie tych danych możemy określić profil osoby, której będzie wyświetlana nasza reklama. Gdy reklamujemy szminkę, możemy zatem wybrać kobiety w wieku do 20 do 50 lat z dużych miast interesujące się modą. W takiej grupie z pewnością uzyskamy więcej sprzedaży niż w grupie przypadkowych osób, w której znajdować będzie się np. młodzież lub mężczyźni. Przed rozpoczęciem tworzenia kampanii warto zastanowić się — kto jest naszym idealnym klientom oraz do kogo kierowana jest nasza reklama.
Targetowanie jest jednym z kluczy do sukcesu reklamy internetowej. Nie dzieje się to bez powodu a skuteczność targetowania ma kilka elementów. Możliwość dokładnego targetowania wyróżnia reklamę internetową na tle innych i daje niezwykle wiele możliwości. Targetowanie jest skuteczne dzięki możliwości określania grupy, która z założenia interesuje się już naszym przedmiotem. Jeśli określimy konkretną branżę czy kategorie znacznie więcej osób skorzysta z naszej reklamy, a my odnotujemy większą skuteczność reklamy niż przy opcji bez targetowania. Takie działanie targetowania przekłada się również na efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Jeśli płacimy tylko za wyświetlanie reklam konkretnej grupie, wśród której są sami potencjalni kandydaci, zapewniamy sobie duże prawdopodobieństwo sprzedaży najmniejszym kosztem. Profilowanie reklam jest również korzystne ze względu na jakość reklamy. Jest ona emitowana osobom zainteresowanym, dzięki czemu jest również dobrze odbierana. Jeśli fani wycieczek będą oglądali reklamę podróży po Włoszech, nie uznają jej za nachalną czy bezwartościową. Przełoży się to na zainteresowanie i zwiększenie popularności naszej marki.
Korzyści, jakie płyną z targetowania — jest wiele. Pierwsza z nich to możliwość pozyskiwania dużej ilości klientów. Jeśli naszą reklamę będziemy emitować w konkretnym gronie, to z dużym prawdopodobieństwem nawiążemy wiele kontaktów i dokonamy wielu sprzedaży. Będzie przekładało się to na szybszy rozwój firmy i większe zarobki. Z kolei te będziemy mogli przeznaczyć na kolejne kampanie i stworzymy samonapędzające się pozytywne koło reklamowe. Drugim plusem jest efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Gdy będziemy wyświetlać naszą reklamę tylko osobom zainteresowanym, nie będziemy marnować środków np. na emisję reklamy szminki mężczyznom czy narzędzi kobietom jak ma to miejsce na billboardach, czy w tv. Targetowanie daje również możliwość zbudowania więzi odbiorcami. Jeśli reklama trafi do konkretnej grupy, z dużym prawdopodobieństwem pozyskać możemy np. stałych klientów, a sama reklama z pewnością zapadnie w pamięci odbiorców. Kolejnym plusem targetowania jest łatwość ustawiania grupy docelowej. Tylko kilkoma kliknięciami możemy zdecydować, kto zobaczy naszą reklamę. Wszystkie wyżej wymienione korzyści możemy zatem osiągnąć bez większego wysiłku, za darmo i w krótkim czasie.
Wiele osób bagatelizuje targetowanie oraz nie docenia jego roli w reklamie internetowej. Określanie grupy docelowej jest ważne z wielu względów zarówno ekonomicznych, finansowych czy dla samej skuteczności. Jeśli poświęcimy targetowaniu odpowiednio dużo czasu, możemy uzyskać zdecydowanie lepsze wyniki i za mniejszą sumę budżetu pozyskać większą ilość klientów niż dotychczas. Zdecydowanie warto również eksperymentować i przeprowadzać różne kombinacje targetowania na niskich stawkach. Jeśli wypracujemy sobie konkretną grupę, która jest najbardziej podatna na reklamę, będziemy mogli wtedy zwiększyć środki i używać takiej grupy do głównych naszych kampanii reklamowych. Niezależnie też od tego, na jakim portalu wypracujemy naszą grupę docelową, będziemy mogli dany profil klienta przenieść również na inne systemy reklamowe. Poznanie konkretnej grupy osób, które są najbardziej zainteresowane naszym produktem, oprócz zwiększenia skuteczności kampanii pozwoli również przygotowywać im specjalne promocje czy stworzyć dedykowaną reklamę. Jeśli zorientujemy się, że naszą szminkę kupują najchętniej np. młode kobiety, będziemy mogli dostosować odpowiedni spot reklamowy czy język reklamy, a tym samym zwiększymy jeszcze bardziej skuteczność naszych działań.
Targetowanie jest również wskazane niezależnie od tego, czy promujemy nasz produkt globalnie, krajowo czy lokalnie. W każdym typie promocji znalezienie idealnego odbiorcy jest bardzo ważne. Określanie grupy docelowej dzięki lokalizacji jest również bardzo korzystne. Poprzez to możemy wejść na nowe rynki czy wręcz przeciwnie — nie marnować środków na reklamę globalną, gdy prowadzimy osiedlową cukiernię.
Studio graficzne
& agencja reklamowa
SATOO.PL 2018-2023
tel: +48 782 57 57 80
| kontakt@satoo.pl |
NIP: 5542787921
Social media:
@: kontakt@satoo.pl
T: 782 57 57 80
Studio graficzne
SATOO.PL