.

Agencja Reklamowa

SATOO.PL

782 57 57 80

kontakt@satoo.pl

Icon Facebook

Agencja Reklamowa

SATOO.PL  2018-2020

tel: +48 782 57 57 80 

| kontakt@satoo.pl |

NIP: 5542787921

Tanie wizytówki online

Ulotki promocyjne

Roll up reklamowy

Regulamin

Polityka prywatności

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Szybki kontakt:

     kontakt@satoo.pl

       +48 782 57 57 80

Icon Facebook

Czym jest Viral Marketing?

 

Viral Marketing, czyli Marketing Wirusowy to rodzaj marketingu coraz częściej stosowanego w internecie. Jego głównym celem jest stworzenie intrygującej i przyciągającej reklamy, która bardzo często stylizowana jest na amatorskie nagrania. Zamysłem tego stylu reklamy jest fakt, iż reklama ta ma rozpowszechniać się poprzez przekazywanie jej między samymi użytkownikami. Poczta pantoflowa przynosi wiele korzyści, a reklama jest przekazywana od znajomego do znajomego. W efekcie trafia ona do bardzo szerokiego grona odbiorców. Viral Marketing to również treść obok intrygującej formy. Bardzo często wykorzystuje się np. miejską legendę lub konkretną historię, która powoduje zainteresowanie u odbiorców. Marketing wirusowy ma również zapadać w pamięci i stworzyć niezapomniany content. Doskonałym przykładem na to są np. chwytliwe hasła reklamowe wymyślane specjalne do danej kampanii, które żyją własnym życiem, rozprzestrzeniają się i reklamują firmę nawet po zakończeniu kampanii. Dobrym przykładem jest np. “Brawo Ty” czy “No to Frugo”.

 

Czy warto go używać? Korzyści z Virali.

 

Virale mają bardzo wiele korzyści, z których warto skorzystać. Pierwsza z nich to darmowa dystrybucja. Stosując Marketing wirusowy, nie musimy wydawać dużych środków na emitowanie reklamy w sieci, wynajmowanie billboardów czy długofalowe umieszczanie reklamy w mediach. Pozwala zaoszczędzić to znacznie środki, ale i znacząco zwiększyć zasięg reklamy czy podnieść świadomość marki. Reklama taka pozwala również nawiązywać silną więź z klientem, który zainteresuje się reklamą zapadającą na długo w pamięci. Jeśli otrzyma on link do video od znajomego, w którym firma samochodowa próbuje zaparkować drogie auto na zamarzniętym jeziorze wśród innych aut, z pewnością wywoła on wiele emocji. W przyszłości klient taki mając do wyboru kilka marek — wybierze tę, która wywołuje u niego silne emocje. Jednym z największych plusów jest poczta pantoflowa. Oprócz braku kosztów dystrybucji reklamy zapewnia wiarygodność i pozytywny odbiór samej kampanii reklamowej. Gdy nasza reklama jest przekazywana między znajomymi, z założenia odbieramy ją pozytywnie. Nie budzi ona również w nas nieufności czy niechęci, jak ma to miejsce np. podczas reklam w tv, które przerywają nasz ulubiony serial.

 

Viral Marketing jest również doskonałą szansą na to, aby zdobyć wielu klientów. Ciekawa reklama, często z dodaną historią czy intrygującą treścią zapada na długo w pamięci odbiorców. Dzięki temu wielu z nich skorzysta z naszej oferty. Mocną stroną marketingu wirusowego jest również możliwość stworzenia profesjonalnego wizerunku marki. To, że reklama ma nietypową formę, nie przeszkadza, aby używać profesjonalnych spotów, ujęć czy estetyki ogólnej reklamy. Nawet nagranie czy zdjęcie stylizowane na amatorskie lub niezamierzone może wywoływać poczucie bezpieczeństwa i jakości, które będzie utożsamiane z naszą marką. Viral marketing jest również korzystny z finansowego punktu widzenia. Aby stworzyć taką reklamę, nie trzeba wydawać wielu środków czy współpracować z agencjami marketingowymi. W tym wypadku liczy się treść, a nie najnowsza kamera i zaawansowane symulacje graficzne.

 

Jak powinna wyglądać kampania reklamowa marketingu wirusowego?

 

Jeśli zdecydujemy się na stworzenie reklamy w stylu Viral Marketingu, warto przestrzegać kilku zasad i kierować się kilkoma wskazówkami. Pierwsza z nich to brak nachalnej i otwartej reklamy. Jakikolwiek akcent znany z reklam w TV czy usilne zachęcanie do skorzystania z usług spowoduje, że cała reklama straci swój sens i moc. Reklama może zawierać loga firmy, można w niej używać produktów firmowych, ale treść powinna być skupiona na intrygującym wyzwaniu czy akcji. Odbiorca musi samodzielnie zdecydować, że chce przejść na stronę marki i dowiedzieć się o niej czegoś więcej na podstawie ciekawego video niż być zmuszonym do tego.

 

Viral marketing warto również stylizować na amatorski. Realne kadry, aktorzy czy sytuacje i świat, w jakim jest kręcona reklama, uprawdopodabniają reklamę, a ona sama zyskuje dużo większą wiarygodność. Wiele osób zastanawiać się wtedy będzie, czy np. ustawienie stosu kieliszków odbyło się naprawdę i czy rzeczywiście jest to możliwe. Gdy wyemitujemy taki scenariusz w profesjonalnej reklamie, wielu odbiorców od razu osądzi ją i stwierdził, że jest to np. fotomontaż.

 

Bardzo dobrym pomysłem jest również wywołanie śmiechu lub zaciekawienia odbiorcy. Te dwie emocje spisują się bardzo dobrze, wpływając pozytywnie na odbieranie reklamy. Jeśli będzie ona np. szokować — rozprzestrzeni się, ale nie pozwoli pozyskać tak wielu klientów z powodu kontrowersyjnej treści. Jeśli samodzielnie nie potrafimy stworzyć dobrej reklamy w tym stylu, warto skorzystać z ofert licznych agencji reklamowych posiadających już doświadczenie w tworzeniu takich materiałów.

 

Przykład reklamy wirusowej:

 

 

Porada na temat marketingu wirusowego:

Przed opublikowaniem reklamy warto przetestować ją np. na grupie znajomych. Jeśli nie zostanie pozytywnie odebrana, zaoszczędzimy sobie negatywnych skutków “wypuszczenia jej w świat”. Gdy odbiorcy zaczną sobie ją udostępniać, a nie będzie zbierała ona pozytywnych recenzji, może być zbyt późno, aby uniknąć blamażu.

 

Viral marketing, czym jest marketing wirusowy reklamuj się oryginalnie!

18 września 2019